اسکلت های فلزی ساختمان با سه روش جوشی، پرچی و پیچی بنا می شوند. در گذشته نه چندان دور اسکلت فلزی برج ها و ساختمان های بسیار بزرگ به کمک روش اسکلت فلزی پیچ و مهره بنا می شد اما مزایای اتصالات پیچ و مهره ای توجه مهندسین را جلب کرد و امروز در ساخت ساختمان های کوچک نیز استفاده از پیچ و مهره طرفداران خاص خود را دارد. از مهمترین مزایای اتصالات پیچ و مهره ای باید به سادگی پیاده سازی آن اشاره داشت. کافی است طبق محاسبات پیچ و مهره استاندارد خریداری شده و توسط کارگران بسته شود.

خرید اسکلت فلزی پیچ و مهره

مراحل اجرای اسکلت فلزی پیچ و مهره

برای ساخت یک ساختمان با کمک اسکلت فلزی پیچ و مهره باید مراحل اجرای اسکلت فلزی پیچ و مهره و محاسبات بسیار دقیقی پشت سر گذاشته شود تا به نتیجه مطلوب دست یابید. اولین مرحله طراحی سازه فلزی است که به کمک نرم افزارهای محاسباتی و سه بعدی انجام می شود. در این مراحله تمام محاسبات انجام شده و نوع پیچ و مهره و فلزاتی که در ساخت اسکلت فلزی نیاز است انتخاب می شوند.

ساخت فونداسیون دیگر مرحله است که در آن پی ریزی کف با کمک بتن برای تحمل بار وارده انجام می شود. این مرحله نیز محاسبات مهندسی خاص خود را دارد اما در آن از پیچ و مهره ساختمانی استفاده نمی شود. مرحله بعدی نصب ستون‌ها در فونداسیون است که به کمک پیچ و مهره ساختمانی مقاوم با تنسایل بالا انجام می شود. در مرحله بعدی که نصب تیرها است استفاده از پیچ و مهره ساختمانی بیشتر شده  و اسکلت نهایی آماده نصب سیستم کف می شود.

هزینه اسکلت فلزی پیچ و مهره

قیمت ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای نسبت به روش جوشی بیشتر می باشد. چرا که خرید پیچ و مهره ساختمانی هزینه بیشتری نسبت به جوشکاری به همراه دارد. اما مزایای اتصالات پیچ و مهره ای این هزینه را پوشش می دهد. از جمله این مزایا باید به کم بودن دستمزد کارگران اشاره داشت. کارگران جوشکار در ازای کاری که انجام می دهند هزینه و دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد. خطراتی که جوشکاری در ارتفاع به همراه دارد را نیز باید در نظر داشته باشید. اما مهمترین عاملی که قیمت ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای را مقرون به صرفه می نماید سرعت عمل در کار است. بستن پیچ و مهره ساختمانی کاری بسیار ساده است و همین امر سرعت اتمام پروژه و بازگردانی سرمایه را افزایش می دهد. این درحالی است که در روش جوشکاری سرعت پیشرفت کار شاید 1 و نیم برابر کندتر خواهد بود.

یکی از مسائل بسیار پر اهمیت در هزینه اسکلت فلزی پیچ و مهره مسئله خرید پیچ و مهره اسکلت فلزی است. اگر بتوانید پیچ و مهره خشک،ه گرید 10.9 یا 12.9 خود را با کمترین قیمت خریداری کنید در هزینه پروژه صرفه جویی می شود. مگا پیچ به عنوان تولید کننده انواع پیچ و مهره ساختمانی فروش اینترنتی محصولات خود را آغاز نموده است. این به معنی حذف واسطه ها و کمتر شدن هزینه خریداری پیچ و مهره ساختمانی است. در ضمن تحویل به موقع در محل از دیگر مزایای خرید اینترنتی پیچ و مهره از مگاپیچ است که سرعت پیشرفت پروژه را افزایش می دهد.