رول بولت سقفی ابزاری است که از آن برای آویزان کردن و یا نگه‌داری چیزی در سقف استفاده می‌شود. این وسیله را می‌توان با نام‌های رول بولت سقفی، رول بولت قلاب‌دار یا انکر بولت در بازار پیدا کرد. به عنوان مثال در آویزان کردن وسیله‌ای مثل پنکه سقفی و یا لوستر استفاده از رول بولت الزامی است. این وسیله در ابعاد و تنوع بالایی تولید می‌گردد و کاربران باید با توجه به حجم و وزن چیزی که قصد آویزان کردن آن از سقف را دارند نسبت به انتخاب و خرید نوع مناسب اقدام کنند. رول بولت قلاب دار یکی از پرکاربردترین انواع در این دسته از ابزارها بوده و خریداران می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های فروش انواع پیچ و مهره خرید خود را انجام دهند.

 در صورتی که شما نیز به نصب رول بولت در سقف احتیاج دارید بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا با نحوه نصب آن آشنا شوید. شرکت مگا پیچ یکی از پیشگامان در حوزه تولید و پخش انواع پیچ‌ها و مهره‌ها بوده و شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین جنس‌ها را با قیمتی مناسب از طریق این شرکت تهیه کنید.

دفتر تهران:02165429531

دفتر کرج: 0263462098

ارتباط از طریق پیام رسان ایتا

09120244644

نحوه نصب رول بولت سقفی

رول بولت سقفی همان طور که از نامش پیدا است ابزاری پر کاربرد جهت نصب وسیله‌هایی بر روی سقف است. به همین دلیل کاربران این وسیله باید از طریقه اصولی نصب رول بولت در سقف کاملا مطلع باشند. زیرا در غیر این صورت نمی‌توان از محکم بودن وسیله نصب شده بر روی سقف مطمئن بود. اولین قدم در نصب اصولی رول بولت سقفی بررسی کامل سقف و انتخاب مکانی مناسب برای این منظور است. بعد از اینکه مکان مناسب برای سقف انتخاب شد می‌توان سایر مراحل نصب را در پیش گرفت. ناگفته نماند که یکی از موضوعات مهم تاثیرگذار در انتخاب جنس و مدل رول بولت سقفی توجه به وزن و حجم وسیله‌ای که قرار است از آن آویزان شود و همچنین جنس مصالح به کار رفته در سقف است. برای این منظور می‌توانید از افراد باتجربه و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

محصولات بیشتر: پیچ استاد بولت

بعد از اینکه با توجه به شرایط رول بولت سقفی مناسب انتخاب شد نوبت به سوراخ‌ کردن سقف می‌رسد. برای این کار معمولا از دریل و مته استفاده می‌کنند. قطر و عمق سوراخ باید با توجه به رول بولت انتخاب شده ایجاد گردد. بعضی از رول بولت‌ها برای تعیین عمق استاندارد علامت‌گذاری شده‌اند. سپس رول بولت درون سوراخ قرار داده شده و در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده می‌شود. بعد از اینکه رول بولت به خوبی درون سقف جاسازی شد از مهره برای سفت کردن آن از سمت بیرون کمک می‌گیرند. با اینکه نصب رول بولت سقفی مراحل دشوار زیادی ندارد اما تمامی این مراحل برای ایجاد یک اتصال محکم و مطمئن باید به درستی و توسط یک شخص کاربلد انجام شود.

سایر محصولات: خرید سیم بکسل

نصب رول بولت سقفی

نصب لوستر در سقف گچی

1. برق لامپ سقفی کلید مدار را خاموش کنید.

2. چراغ سقف موجود را بردارید.

3. محل تیرچه های سقف را با استفاده از گل میخ یاب تعیین کنید.

4. یک سوراخ در سقف، در مرکز بین دو تیرچه، به اندازه کافی برای براکت نصب لوستر، دریل کنید.

5. براکت نصب را با استفاده از پیچ های مناسب روی سقف محکم کنید.

6. لوستر را به پایه نصب وصل کنید.

7. سیم کشی از لوستر را به سیم کشی موجود در سقف وصل کنید.

8. برق را مجدداً در قطع کننده مدار روشن کنید.

9. لوستر را تست کنید تا مطمئن شوید کار می کند

انواع رول بولت سقفی

همان طور که گفته شد رول بولت‌های سقفی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. برای داشتن یک اتصال محکم انتخاب رول بولت مناسب با توجه به شرایط و موارد استفاده ضروری است. به همین دلیل قبل از نهایی کردن خرید خود باید انواع رول بولت‌ها را شناخته و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در زیر به معرفی انواع رول بولت سقفی پرداخته‌ایم:

  • رول بولت پروانه‌ای

رول بولت پروانه ‌ای که بسیاری آن را با نام  انکر پروانه‌ای نیز می‌شناسند یکی از پرکاربردترین انواع رول بولت‌های سقفی هستند. این نوع گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد اتصال در سقف‌های گچی (کناف)، تخته‌های فیبر، نئوپان و همچنین سقف‌های کاذب هستند. در پاسخ به سوال رول بولت پروانه ای چیست؟ می‌توان گفت با داشتن طراحی پروانه‌ای شکل در بازوها توانسته این نام را از آن خود کند. نصب رول بولت پروانه ای از طریق باز شدن بازوهای تعبیه شده در بدنه آن حین چرخاندن بولت بر روی سقف میسر می‌شود. رول بولت پروانه‌ای نیز دارای انواع مختلفی بوده و می‌توان به چند مورد رول بولت پروانه ای قلاب دار و بدون قلاب اشاره کرد.

محصولات بیشتر: پیچ و مهره سوله سازی

  • رول بولت سقفی لوستری

از دیگر انواع رول بولت‌های سقفی که تقریبا در تمامی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نوع لوستری آن است. این رول بولت همان طور که از نامش می‌توان متوجه شد به منظور آویزان کردن لوسترها از سقف به کار برده می‌شوند.

  • رول بولت سقفی ضربه‌ای یا رزوه داخل

این نوع از رول بولت‌های سقفی که با نام کارگاهی گلدانی نیز شناخته می‌شوند گزینه مناسبی برای نصب ساپورت‌های تاسیساتی با وزن کم و متوسط هستند.

  • رول بولت سقفی هالوکور

 برای کاربرانی که قصد ایجاد اتصال در سقف‌های بتنی را دارند می‌توان رول بولت‌های هالوکور را پیشنهاد داد. این گزینه به دلیل طراحی که دارد می‌تواند به راحتی و بدون ایجاد مشکلی مثل ترک و یا تخریب سقف به درون آن وارد شود.

محصولات بیشتر: پیچ ورشویی

  • رول بولت سقفی پلاستیکی

از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در بین انواع رول بولت‌های سقفی می‌توان به نوع پلاستیکی اشاره کرد. این مورد دارای قیمت پایینی بوده و برای آویزان کردن اجسام سبک مثل  چوب پرده، ساپورت‌های الکتریکی، فریم‌های درب و پنجره و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

محصولات بیشتر: پیچ خشکه

نحوه بستن رول بولت سقفی

1. رول پیچ سقفی را پیدا کنید. باید در نزدیکی مرکز سقف قرار گیرد.

2. یک نردبان یا چهارپایه را زیر رول بولت سقف قرار دهید.

3. با استفاده از یک پیچ گوشتی سر صاف، پیچ هایی را که رول پیچ سقفی را روی سقف محکم می کند، باز کنید.

4. پس از باز شدن پیچ ها، رول پیچ سقفی را با دقت از سقف جدا کنید.

5. رول بولت سقفی را برای استفاده بعدی در مکانی امن قرار دهید.

محصولات بیشتر: رول بولت غلافی