یکی از پرکاربردترین ابزارها که به منظور اتصال دادن ورق‌های آهنی به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرچ انبری نام دارد. چرا که این وسیله از طریق پرچ کردن ورقه‌ها به یکدیگر باعث متصل شدن آن‌ها به هم می‌گردد. برای این منظور از میخ‌های پرچ با قطرهای مختلف استفاده می‌کنند. ابعاد این میخ‌ها با توجه به ضخامت صفحات و حوزه کاری انتخاب شده و یک اتصال محکم و قابل اعتمادی به وجود می‌آید. امروزه انواع مختلفی از پرچ انبری وارد بازار شده و کاربران می‌توانند طبق شرایط کاری خود یکی از این انواع را خریداری کرده و انتظارات خود را برآورده کند. در ادامه به بررسی کامل این وسیله کاربردی در مصارف صنعتی و خانگی پرداخته و شما را با هر آنچه که باید قبل از خرید پرچ انبری بدانید آشنا خواهیم کرد. برای خرید پرچ به بخش فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره مگا پیچ مراجعه کنید. 

خرید پرچ انبری

انواع انبر پرچ

بعد از اینکه به پاسخ سوال انبر پرچ چیست رسیدید به یک معرفی کلی در مورد انواع انبر پرچ می‌پردازیم. چرا که این وسیله با توجه به طراحی که دارد از انواع متفاوتی برخوردار بوده و بدون داشتن شناخت کافی نمی‌توان گزینه مناسب را با توجه به زمینه کاری خود انتخاب و خریداری کرد. این انواع عبارتند از:

 انبر پرچ دستی

پرچ انبری دستی از جمله رایج‌ترین نوع این وسیله بوده و کار با آن بسیار ساده و آسان است. به طوری که تمامی افراد می‌توانند بدون دریافت آموزش خاص، حتی برای مصارف خانگی خود نیز از این نوع استفاده کنند. البته بسیاری از کاربران آن را با نام انبر پرچ ساده نیز می‌شناسند. برای کار کردن با این وسیله کافی است تنها با یک دست خود دسته‌های آن را همانند انبر به یکدیگر نزدیک کرد. معمولا این انبرها  

  انبر پرچ دسته بلند

نوع دیگری از انبر پرچ‌ها با نام انبر پرچ دسته بلند یا دودسته در بازار موجود بوده و در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. از این مدل برای متصل کردن پرچ‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود. چرا که به دلیل داشتن دسته بلند از قدرت بیشتری برخوردار بوده و نیروی زیادی را به میخ در حین پرچ کردن وارد می‌کند.

 محصولات بیشتر: پیچ شیروانی

 انبر پرچ آکاردئونی

آخرین مورد، انبر پرچ آکاردئونی نام دارد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این وسیله طراحی به شکل آکاردئون داشته و کاربران می‌توانند حین کار دسته انبر پرچ را باز و بسته کرده و طول آن را تغییر دهند. افراد باید تجربه کار با این وسیله را داشته باشند تا بتوانند متناسب با شرایط، تنظیمات لازم را در خصوص طول و زاویه باز و بسته شدن دسته انبر پرچ اعمال کنند.

 محصولات بیشتر: رول بولت

پرچ انبری چیست

نکات مهم در هنگام خرید انبر پرچ دستی

برای اینکه بتوان انبر پرچ مناسبی را با توجه به انتظارات و شرایط کاری خود خریداری کرد باید یک سری نکات و موارد مهمی را در نظر گرفت. در زیر به چند مورد کاربردی در مورد راهنمای خرید پرچ انبری پرداخته‌ایم:

1. انتخاب نوع مناسب پرچ انبری

اصلی‌ترین شرط برای انجام یک خرید مطمئن انتخاب نوع مناسبی از دستگاه انبر پرچ است. همان طور که گفته شد این وسیله دارای انواع مختلفی در بازار بوده که هر یک از آن‌ها برای کار و شرایط خاصی طراحی و ساخته‌ شده‌اند.

2. توجه به ابعاد دستگاه پرچ انبری

وزن و ابعاد این وسیله از دیگر موارد مهمی است که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال برای افرادی که برای مصارف خانگی پرچ انبری را تهیه می‌کنند انتخاب گزینه‌ای با اندازه کوچک و وزن پایین توصیه می‌شود. در حالی که برای مصارف صنعتی بزرگ بهتر است پرچ انبری نیز از وزن و اندازه بزرگترین برخوردار باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز افراد در انجام پروژه‌ها گردد.

3. کیفیت پرچ انبری

مثل هر وسیله دیگری در خرید پرچ انبری نیز کیفیت حرف اول را می‌زند. بنابراین خریداران باید توجه کنند تا وسیله خریداری شده از استحکام، قدرت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. بهترین و مطمئن‌ترین کار برای این منظور انجام خرید از یک شرکت معتبر و شناخته شده است.

4. تعداد سری پرچ انبری

اغلب پرچ انبری‌های موجود در بازار دارای ۴ عدد سری بر روی دسته خود هستند. هر یک از این سری‌ها دارای کاربرد خاص خود بوده و خریداران باید قبل از نهایی کردن خرید خود شرایط کاری را سنجیده و بهترین گزینه را انتخاب کنند. هرچه تعداد سری‌های بیشتر باشد، کاربردهایی که از انبر پرچی می‌توان انتظار داشت نیز بیشتر خواهد شد.

5. قیمت پرچ انبری

بعد از اینکه تمامی موارد گفته شده در بالا مورد توجه قرار گرفتند نوبت به قیمت پیچ انبری می‌رسد. قیمت این وسیله با توجه به کیفیت، اندازه، قابلیت‌ها، مارک و … متفاوت بوده و هر خریدار می تواند با توجه به بودجه خود نوع مناسبی را انتخاب و خریداری کند.

 محصولات بیشتر: پیچ ام دی اف

خرید پرچ انبری

کسانی که به دنبال خرید پرچ انبری باکیفیتی هستند می‌توانند از طریق شرکت صنعتی مگا پیچ نسبت به خرید خود اقدام کنند. خریداران می‌توانند از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و گزینه‌ای مناسب با توجه به نیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری کنند. این شرکت با معرفی بهترین مارک پرچ انبری نهایت سعی خود را دارد تا محصولاتی باکیفیت و مناسبی را به مشتریان خود عرضه کند.