پیچ و مهره ها اجزای کوچکی هستند که باعث می‌شوند ماشین آلات و اجزا به طور منظم در کنار هم قرار بگیرند. اکثر پیچ ها راست گرد هستند، بدین معنا که به سمت راست بسته می‌شوند. اما در تولید و ساخت برخی پیچ ها نیز از چپ گرد استفاده می‌کنند. یعنی پیچ به سمت چپ بسته می‌شود. یکی از دلایل مهم در تولید و ساخت پیچ چپ گرد عدم باز شدن پیچ در برخی دستگاه ها مانند سنگ فرز، قطعات خودرو، ماشین لباسشویی و سانتریفیوژ است.

 

برای استعلام قیمت و خرید انواع پیچ و مهره با کارشناسان مگا پیچ تماس بگیرید.

دفتر تهران:02165429531

دفتر کرج: 0263462098

 

پیچ چپ گرد چیست؟

استاندارد ساخت پیچ ها به صورت راست گرد است اما در برخی مواقع با توجه به نوع نیاز و نوع کاربرد پیچ نیاز است از پیچ چپ گرد استفاده کرد. همانطور که در نوشته فوق ذکر کردیم در موارد خاص از پیچ چپ گرد استفاده می‌شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که پیچ چپ گرد چه کاربردی دارد ؟ یکی از معایب استفاده از پیچ های راست گرد این است که به راحتی باز می‌شوند و در برخی صنایع نمی‌توان از این نوع پیچ ها استفاده کرد. شل شدن پیچ و باز شدن آن در برخی صنایع ممکن است خطرآفرین باشد، بنابراین از پیچ چپ گرد به منظور سفت شدن اتصالات استفاده می‌شود.

خرید پیچ چپ گرد

کاربرد پیچ چپ گرد در صنایع مختلف

برخی پیچ ها مانند پیچ های چپ گرد به دلیل مصارف خاص تولید و عرضه می شوند. یکی از علت های استفاد از پیچ چپ گرد در تجهیزات و قطعات صنعتی دوار این است که به سمت راست حرکت می‌کنند و  اگر از راست گرد استفاده شود، این اتصالات به سادگی باز می‌شوند.

  • لوله‌های استیلن و سایر اتصالات گازی
  • دستگاه مهره‌ای است که تیغه فن را به موتور متصل می‌کند.
  • پدال سمت چپ دوچرخه
  • و…

تشخیص چپ گرد بودن پیچ

  • برای تشخیص چپ گرد بودن پیچ می‌توانید به علامت اختصاری روی پیچ توجه کنید. اگر روی پیچ LH نوشته شده باشد بدین معناست پیچ چپ گرد است. اما اگر از RH استفاده شده بود به معنای راست گرد بودن پیچ است.
  • برای تشخیص پیچ چپ گرد (Left-hand) می‌توانید از مهره استفاده کنید. مهره را درون پیچ انداخته و بپیچانید، اگر پیچش پیچ مخالف عقربه های ساعت بود بدین معناست که این پیچ، پیچ چپ گرد است.

همه چیز درباره پیچ چپ گرد

خرید پیچ چپ گرد

همانطور که می‌دانید در ساخت پیچ ها از متریال مختلف مانند گالوانیزه، آهن و… استفاده می‌شود. همچنین یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت پیچ ها، نوع گرید آن است. با توجه به جنس به کار رفته در تولید پیچ و نوع پیچ، قیمت پیچ چپ گرد متفاوت است. بنابراین برای خرید پیچ چپ گرد و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با کارشناسان بخش فروش مگا پیچ تماس حاصل فرمایید.

قیمت پیچ چپ گرد

تعیین قیمت پیچ های چپ گرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به این عوامل خواهیم پرداخت. از موارد تاثیر گذار بر هزینه پیچ چپ گرد جنس آن پیچ است. پیچ ها را از مواد اولیه مختلفی همچون آهن، فولاد، گالوانیزه و… می سازند. قیمت این مواد اولیه در تعیین قیمت نهایی پیچ چپ گرد تأثیر بسزایی دارد.