در این بخش از بلاگ مگا پیچ به شما خواهیم گفت با استفاده از چه روش‌هایی پیچ های هرز شده را باز کنید. پیچ‌ها در طول زمان و یا با باز و بسته شدن زیاد به اصطلاح هرز می‌شوند و براحتی باز نمی‌شوند. به همین خاطر برای باز کردن پیچ های هرز شده باید از روش‌های اصولی استفاده کرد تا بدون آسیب به سطح بتوان پیچ را باز کرد. با ما در این بخش از مقاله همراه باشید تا 12 مورد از روش های باز کردن پیچ هرز شده را به شما اموزش دهیم. با ما در این بخش از بلاگ مگاپیچ همراه باشید. برای خرید پیچ و مهره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید حتما با ما در میان بگذارید.

دفتر تهران:02165429531

دفتر کرج: 0263462098

ارتباط از طریق پیام رسان ایتا

09120244644

در این ویدیو با نحوه باز کردن پیچ و مهره هرز شده آشنا خواهید شد.

وارد کردن ضربه

یکی از کاربردی ترین روش های باز کردن پیچ هرز وارد کردن ضربه به آن است. البته شدت ضربه باید با بزرگی پیچ همخوانی داشته باشد. اکسید شدن پیچ باعث از بین رفتن و جوش خوردن رزوه پیچ می شود. با وارد کردن ضربه به پیچ می توانید اتصال فلز اکسید شده با فلز سالم را خراب کرده و پیچ را باز نمایید. بهتر است این کار را بعد از گرم کردن پیچ با مشعل و استفاده از اسپری ضد زنگ نیز انجام دهید. به این شکل پیچ با سرعت بیشتری باز می شود.

محصولات بیشتر:  واشر فنری تخت

استفاده از اسید های خانگی

اگر به اسپری ضد زنگ دسترسی ندارید می توانید از سرکه و نوشابه کوکاکولا برای باز کردن پیچ هزر شده استفاده کنید. این مواد با داشتن اسید ارتو فسفوریک برای از بین بردن زنگ زدگی و اکسید روی فلزات کاربردی بوده و به باز شدن پیچ هرز کمک می کند. حتی محلول های سفید کننده داخل منزل که برای رسوب زدایی از آنها استفاده می شود نیز می توانند رسوبات پیچ را از بین ببرد. اگر زنگ زدگی پیشرفت کرده باشد بهتر است دستمالی را به این مواد آغشته نموده و روی پیچ قرار دهید. بعد از چند دقیقه شاهد از بین رفتن رسوبات خواهید بود. با یک ضربه مناسب می توانید پیچ را در جای خود حرکت داده و اتصال را باز کنید.

محصولات بیشتر: پیچ استاد بولت

باز کردن پیچ زنگ زده

مطالب بیشتر: واردات پیچ و مهره

استفاده از کش

استفاده از کش در صورتی می تواند پیچ شما را باز کند که گل پیچ دچار مشکل شده باشد. پیچ گوشتی نسبتا کوچکتری را انتخاب نمایید و کش را روی گل پیچ قرار داده و با فشار پیچ گوشتی آن را باز کنید.

استفاده از دستگاه فرز

در صورتی که گل پیچ از بین رفته است و امکان وارد کردن پیچ گوشتی و چرخاندان آن وجود ندارد می توانید از دستگاه فرز استفاده کنید. این دستگاه برای بریدن سنگ و فلز کاربرد دارد. کافی است که به کمک این دستگاه یک علامت جمع روی گل پیچ برش بزنید و سپس با پیچ گوشتی مناسب پیچ را باز نمایید./ این یکی از کاربردتری ترین روش ها برای پیچ هایی است که گل آنها آسیب دیده است.

محصولات بیشتر:  واشر فنری تخت

استفاده از فویل آلومینومی

اگر گل پیچ آسیب دیده و محل وارد کردن پیچ گوشتی بزرگ شده است بهتر است به کمک یک فویل آلومینیومی مناسب فضای گشاد شده گل پیچ را پر کنید تا پیچ گوشتی بتواند در مکان تکیه گاه مناسبی پیدا کند. به این شکل می توانید آن را پیچانده و پیچ را شل کنید. در انجام این کار باید دقت و حوصله داشته باشید.

مطالب بیشتر: کاربرد پیچ خودکار

انبر دست

در صورتی که پیچ طوری روی سطح قرار گرفته که می‌توان از انبر دست استفاده کرد، می توانید با استفاده از انبردست پیچ را چرخانده و درآوردید.

باز کردن پیچ هرز شده

استفاده از مشعل

حرارت دادن از آخرین گزینه هاست. مشعل میتواند مهره را منبسط کرده آنرا آزاد کند. البته مواد اشتعال زا نباید در اطراف باشد. کپسول آتشنشانی هم باید در دسترس باشد. ۱۵ ثانیه خود پیچ قفل شده  و نه اطراف آنرا تا حدی که سرخ نشود حرارت داده سپس آب را روی آن اسپری کنید تا قطعه خنک شود تا دیگر بخار آبی تولید نشود. این انبساط و انقباض باعث شکسته شدن زنگ زدگی میشود.

محصولات بیشتر: پیچ و مهره استیل

نوار پلاستیکی

نوار پلاستیکی را روی سر پیچ قرار دهید و سپس با پیچ گوشتی روی نوار را فشار دهید و سپس اقدام به باز کردن پیچ نمایید. این یکی از روش های باز کردن پیچ هرز شده است.

چسب

در صورتی که به خاطر باز و بسته کردن زیاد پیچ شیارهای روی کله گی پیچ گشاد شده می‌توانید با ریختن چسب قوی و سپس پیچ گوشتی اقدام باز نمودن پیچ هرز شده نمایید.

محصولات بیشتر: پیچ و مهره سوله سازی

برش

در صورتی که پیچ هرز شده شما از نوع صنعتی است می‌توانید با دستگاه برش اقدام به برش سر آن نمایید و سپس پیچ هرز شده را بیرون بکشید.

پیچ هرز شده صنعتی

پرچ

برای باز کردن پرچ هرز شده از دریل سر مته ای می‌توانید استفاده کنید.

مطالب بیشتر: پیچ و مهره پالایشگاهی

اسپری ضد زنگ

اسپری ضد زنگ خاصیت روان کنندگی دارد و با پاشیدن اسپری روی پیچ هرز شده می‌توانید به راحتی پیچ هرز شده را از جای درآورید.

اسپری ضد زنگ

برای مشاهده ویدیو باز کردن پیچ زنگ زده و پیچ هرز شده روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.aparat.com/qc1Y3

باز کردن پیچ و مهره های سفت

باز کردن پیچ های سفت می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • از پیچ گوشتی با چسبندگی بهتر استفاده کنید: گاهی اوقات، مشکل این است که پیچ گوشتی به درستی در سر پیچ قرار نمی گیرد. می توانید از پیچ گوشتی با چسبندگی بهتر یا پیچ گوشتی با شکل سر متفاوت استفاده کنید تا چسبندگی بهتری روی پیچ داشته باشید.
  • اعمال گرما: اعمال گرما در ناحیه اطراف پیچ می تواند به شل شدن آن کمک کند. می توانید از یک تفنگ حرارتی یا یک سشوار روی حرارت زیاد استفاده کنید تا محل را برای چند دقیقه قبل از باز کردن آن گرم کنید.
  • از روان کننده استفاده کنید: استفاده از روان کننده مانند WD-40 یا روغن روی پیچ می تواند به شل شدن آن کمک کند. روان کننده را بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند قبل از اینکه بخواهید آن را باز کنید.
  • از انبردست یا آچار استفاده کنید: اگر سر پیچ خیلی آسیب دیده یا گرفتن آن خیلی سخت است، می توانید از انبردست یا آچار برای چرخاندن پیچ استفاده کنید.
  • به پیچ گوشتی ضربه بزنید: گاهی اوقات، ضربه زدن به انتهای پیچ گوشتی با چکش می تواند با شکستن هرگونه خوردگی یا زنگ زدگی که ممکن است باعث چسبندگی آن شود، به شل شدن پیچ کمک کند.

به یاد داشته باشید که هنگام باز کردن پیچ های سفت احتیاط کنید و صبور باشید، زیرا فشار دادن پیچ می تواند باعث شکستن آن یا آسیب به سطحی شود که به آن متصل شده است.

پیچ زنگ زده سینک ظرفشویی

علت زنگ زدگی پیچ سینک به دلیل وجود رطوبت در هوا می باشد. هنگامی که رطوبت با فلز پیچ تماس پیدا می کند، واکنش شیمیایی ایجاد می کند که منجر به تشکیل زنگ می شود. زنگ یک اکسید آهن است که در اثر واکنش آهن با اکسیژن و آب ایجاد می شود. وجود رطوبت در هوا این فرآیند را تسریع می کند و منجر به زنگ زدن پیچ می شود.

روغن ترمز برای پیچ و مهره های زنگ زده

روغن ترمز برای استفاده در پیچ های زنگ زده توصیه نمی شود. برای نفوذ به زنگ طراحی نشده است و ممکن است باعث آسیب به پیچ شود. در عوض، از روغن نافذی مانند WD-40 یا زنگ زدا مانند ناوال ژلی استفاده کنید.