برای اتصال پیچ و دیوار نیاز است تا از استحکام بنای مورد نظر اطمینان حاصل نماییم. دئر برخی موارد استحکام بنای مورد نظر به اندازه کافی نیست و برای اتصال محکم و دقیق پیچ درون دیوار نیاز است تا از ابزاری جهت افزایش استحکام استفاده کنیم. رولپلاک پیچ جز مهم از تجهیزات پیچ و مهره است که کاربرد بسیار گسترده ای دارد. در واقع رولپلاک باعث افزایش استحکام اتصال پیچ به دیوار است. جنس رولپلاک اغلب از پلاستیک و یا فلز هستند. هر کدام از رولپلاک فلزی و یا پلاستیکی برای کاربردهای متفاوتی ساخته شده اند.

 

برای استعلام قیمت و خرید پیچ و مهره با کارشناسان بخش فروش مگا پیچ تماس بگیرید.

رولپلاک قرمز

 

کاربرد انواع رولپلاک

همانطور که در بالا ذکر شد رولپلاک ها دارای انواع متنوعی هستند. از انواع رولپلاک موجود در فروشگاه آنلاین مگا پیچ می‎توان به رولپلاک ساده، رولپلاک پروانه ای و رولپلاک لبه دار اشاره نمود. برای اطلاع از لیست قیمت انواع رولپلاک با کارشناسان بخش فروش مگا پیچ تماس بگیرید.

09120244644

 

راهنمای خرید رولپلاک

رولپلاک پلاستیکی

برای استفاده از رولپلاک پلاستیکی نیاز است تا ابتدا متناسب با قطر رولپلاک، قطر مته را انتخاب کنید. برای مثال اگر قطر رولپلاک 6 است پس بهترین انتخاب برای قطر مته عدد شش است. ابتدا دیوار را با مته سوراخ کنید سپس رولپلاک را درون دیوار فرو نمایید. سپس پیچ مورد نظر خود را داخل رولپلاک بچرخانید تا زمانی که از استحکام آن مطمین شوید.

رولپلاک یونیورسال

یکی از پرکاربردترین رولپلاک‌هایی که کاربران در صنایع مختلف با آن سر و کار دارند رولپلاک یونیورسال است. به طوری که هر کسی حتما یک بار این نوع از رولپلاک‌ها را از نزدیک مشاهده کرده است. این گزینه که می‌توان آن را با نام رولپلاک پلاستیکی کلاسیک نیز شناخت در تنوع بالایی از ابعاد و طراحی‌ها در بازار موجود هستند. طرز کار آن‌ها به این صورت است که با محکم‌تر کردن پیچ در حین برقراری اتصالات، رولپلاک گسترده شده و جای خود را درون دیوار محکم‌تر می‌کند. به منظور استفاده از این نوع رولپلاک‌ها استفاده از دریل چکشی به منظور ایجاد سوراخ روی دیوار الزامی است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص این موضوع باید دقت کرد استفاده از رولپلاک با ابعادی متناسب با کاربردی که از آن انتظار دارید است.

محصولات بیشتر: پیچ استاد بولت

رولپلاک چکشی

رولپلاک چکشی از دیگر انواع رولپلاک‌ها است که از یک عدد میخ فلزی تشکیل شده است. البته در برخی از موارد از پیچ‌های مخصوصی نیز به عنوان میخ فلزی بهره می‌گیرند. علت نام‌گذاری این نوع از رولپلاک‌ها به این دلیل است که به کمک چکش در منطقه مورد نظر جاسازی می‌شوند. از جمله مزایای استفاده از آن می‌توان به سرعت عمل بالای کار و استحکام مناسب اتصالات حاصل از آن اشاره کرد. رایج‌ترین کاربردهای این نوع از رولپلاک‌ها امکان نصب پایه، تیرهای چوبی، قاب پنجره، پانل سقف و موارد مشابه این موضوع است. کاربران می‌توانند از پیچ‌گوشتی جهت محکم‌تر کردن اتصالات استفاده کنند.

رولپلاک خار دار (شاخک دار)

رولپلاک خار دار دارای شاخک های به شکل خار روی بدنه خود می باشد.

رولپلاک شاخک دار

رولپلاک پروانه‌ای

کسانی که قصد دارند تا اتصالاتی در دیوارهای توخالی یا گچی ایجاد کنند توصیه می‌شود تا از رولپلاک پروانه‌ ای استفاده کنند. همچنین در سوراخ‌های کم عمق به خوبی می‌توان از آن بهره برد. چرا که این نوع از رولپلاک‌ها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که برای چنین شرایطی بهترین گزینه ممکن هستند. به این صورت که با محکم کرد پیچ بخش انتهایی رولپلاک به سوی داخل خم می‌گردد. علت نامگذاری این رولپلاک‌ها به دلیل طراحی پروانه‌ای شکل آن‌ها (دارای ۴ بال) است. مهم‌ترین کاربردهای رولپلاک پروانه‌ای عبارتند از: نصب تابلوی نقاشی، آینه و دکوری‌های سبک بر روی دیوار.

رولپلاک پروانه ای

نحوه نصب رولپلاک پروانه ای پلاستیکی

اگر تا به حال با کارهای نصب و تکمیل مواجه نشده اید، بهتر است چنین کاری را به متخصصان بسپارید. آنها می توانند کار را به سرعت انجام دهند و شما مجبور نیستید کاری را دوباره انجام دهید.

کاربرد رولپلاک پروانه ای

این یک پیچ است که با یک عنصر پلاستیکی که شبیه بال های پروانه است تکمیل شده است. به این دلیل است که این بست نام خود را گرفته است. هنگام پیچاندن رولپلاک، “بالها” صاف می شوند و به شدت روی سطح پشتی ورق خشک فشار می آیند. به همین دلیل، بار روی ورق به طور مساوی توزیع می شود. این به طور قابل توجهی خطر آسیب مواد در هنگام نصب را کاهش می دهد.

رولپلاک کناف

کسانی که به دنبال ابزاری برای آویزان کردن اشیا سبک از سقف هستند بهتر است از رولپلاک‌ کناف استفاده کنند. همچنین از این نوع رولپلاک‌ها می‌توان برای آویزان کردن انواع پانل‌ها کمک گرفت. علاوه بر موارد گفته شده رولپلاک کناف گزینه‌ای بسیار مناسب برای برقراری اتصالات در دیوارهای توخالی است. اساس کار آن‌ها به این صورت است که پیچ مخصوص دورن رولپلاک قرار گرفته و در آن جا چفت می‌شود. سپس خود رولپلاک گسترده شده و همانند یک چتر کج می‌شود و در نتیجه کاربران می‌توانند اتصال محکم و ایده‌آل خود را به وجود آورند.

رولپلاک سقفی

همان طور که از نام رولپلاک سقفی می‌توان متوجه شد از آن جهت ایجاد اتصال در سقف‌ها استفاده می‌کنند. مخصوصا کسانی که قصد آویزان کردن لوستر و یا موارد مشابه را دارند می‌توانند از این نوع رولپلاک‌ها کمک بگیرند. همچنین در دیوارهای توخالی نیز می‌توان از رولپلاک سقفی بهره برد. این دسته از رولپلاک‌ها از پره‌های فنری شکل تشکیل شده است. به این صورت که پره‌های فنری روی رزوه‌های پیچ نصب گردیده است. به منظور به کار گیری رولپلاک سقفی باید پره‌هایی که در حالت بسته قرار دارند وارد دیوار یا سقف شوند. بعد از قرار گرفتن در موقعیت مورد نظر باز شده و اتصالی محکم و قابل اطمینان به دست می‌آید.

نکات نصب انواع رولپلاک

بعد از اینکه با انواع رولپلاک‌ها آشنا شدید می‌توان متوجه شد که جهت نصب هر چیزی بر روی دیوار استفاده از رولپلاک ضروری است. البته قبل از انتخاب نوع رولپلاک باید جنس دیوار و چیزی که قصد آویزان کردن آن را دارید مورد بررسی قرار دهید. چرا که توجه به متریال‌های تشکیل دهنده دیوار و همچنین وزن کالایی که قرار است از دیوار آویزان گردد دو عامل بسیار مهم در داشتن اتصالی محکم و مطمئن هستند. از طرفی دیگر باید جنس پیچ و رولپلاک با یکدیگر متناسب باشند. چرا که عدم توجه به این موضوع مانع از انجام صحیح کار می‌گردد. در حالت کلی نکات لازم برای نصب انواع رولپلاک‌ها را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • انتخاب رولپلاک متناسب با کاربرد مورد انتظار از آن
  • انتخاب رولپلاک و پیچ متناسب با هم
  • تنظیم عمق سوراخ ایجاد شده با توجه به کاربرد و نوع رولپلاک
  • انتخاب مته مناسب با ابعاد رولپلاک

نکته مهم دیگر که هرگز نباید نادیده گرفته شود کمک گرفتن از یک فرد متخصص و کاربلد در این زمینه است. با توجه به تمامی این موارد می‌توان کاری بی‌عیب و نقص و مطمئنی را ارائه داد.