پیچ و مهره ها یکی از اساسی ترین مولفه های مهندسی و ساخت و ساز هستند، با این وجود تولید آن‌ها با چندین مرحله به یک فرایند پیشرفته و با تکنولوژی بالا تبدیل شده است. پیچ و مهره ها می‌توانند در طیف وسیعی از اندازه ها و شکل های مختلف تولید شوند، اما روند تولید پایه به طور کلی یکسان است. در این بخش از بلاگ تخصصی مگا پیچ قصد داریم تا به نحوه فرایند تولید پیچ و مهره بپردازیم. پیچ و مهره ها می توانند در طیف وسیعی از اندازه ها و شکل های مختلف وجود داشته باشند ، اما روند تولید پایه به طور کلی همان ثابت است.

برای استعلام قیمت و خرید انواع پیچ و مهره با کارشناسان بخش فروش مگا پیچ تماس بگیرید.

دفتر تهران:02165429531

دفتر کرج: 0263462098

نحوه ساخت پیچ

پیچ ها به طور کلی از سیم فولادی با کربن کم ساخته می شوند، گرچه این ماده می تواند جایگزین فلزات ارزان قیمت دیگر مانند برنج ، آلیاژهای نیکل و آلیاژ آلومینیوم شود. کیفیت فلز باید بالا باشد تا از ترک خوردن و شکستن پیچ جلوگیری شود. برای استحکام و حفاظت بیشتر پیچ در فرایند تولید پیچ و مهره می توان فولاد را روی ، کادمیوم ، نیکل یا کروم پوشاند.

عملیات حرارتی یک فرآیند استاندارد برای همه پیچ و مهره ها است که شامل قرار گرفتن پیچ در دمای شدید به منظور سخت شدن فولاد است. رزوه معمولاً قبل از عملیات حرارتی استفاده می شود ، یا با غلتک یا برش وقتی نرم تر است.

فرآیند ساخت پیچ و مهره

پیچ ها با استفاده از روش های مختلف تولید می شوند و پیچ یا پیچ های کوچکتر با طرح های منحصر به فرد تنها با فرآیند “ماشینکاری” ساخته می شوند. فرآیند ماشینکاری دقیق ، زمانبر و گرانتر از فرآیند ساخت انواع پیچ دیگر است.