مهره پرچی شش گوش نوعی از محصولات مهره است که برای صنعت هوافضا ساخته شد. از مهره پرچی برای سازه های پروفیل، ورقه های نازک پلاستیکی و استیل استفاده می شود. نصب سریع و هزینه کم این نوع مهره باعث شده تا این مهره نسبت به سایر مهره‌ها کاربرد بیشتری داشته باشد. مهره پرچ ها روی هر سطحی قابل نصب هستند. رزوه های داخلی مهره پرچی ها از جنس فولاد، گالوانیزه و یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند. برای اطلاع محصولات و قیمت انواع مهره به بخش خرید پیچ و مهره مراجعه کنید. 

جدول سایز مهره پرچ

بدنه شش گوش شکل بالاترین مقاومت در برابر پیچش را نسبت به هر مهره پرچ دارد . آنها برای مقاومت در برابر خوردگی خفیف روکش روی هستند . با ابزار مهره پرچ اهرمی یا برقی در سوراخ ایجاد شده نصب کنید. این ابزار مهره را فرو می ریزد و یک فلنج پشتی ایجاد می کند که مهره را روی مواد نگه می دارد. طول از زیر فلنج اندازه گیری می شود. طول نصب شده حداکثر طول بشکه هنگام نصب است.

کاربرد مهره پرچ

مهره پرچی شش گوش یک مهره با ارتفاع زیاد و دارای هندسه شش گوش است‌ که مانند سایر مهره‌ها، سطح داخلی آن برای قرار گیری پیچ یا دیگر جز اتصال، رزوه شده است. این نوع مهره دارای لبه‌ای است که این لبه باعث درگیری زیاد مهره با سطح اتصال شده و استحکام اتصال را افزایش می‌دهد.

نحوه اتصال مهره پرچی شش گوش به این صورت است که ابتدا مهره پرچی در محل اتصال وارد می‌شود و بخش دیگر اتصال در داخل بدنه رزوه شده مهره قرار گرفته و محکم می‌شوند. هندسه شش ضلعی این نوع مهره پرچی باعث می‌شود که این نوع اتصال دهنده‌ها استحکام مناسبی را برای کاربرد فراهم کرده و در برابر لرزش و ارتعاشات، استحکام بالایی داشته باشند. این مهره‌ها باعث ایجاد اتصالاتی بسیار تمیز و مرتب می‌شود.

مهره پرچی شش گوش یکی ار پرکاربردترین انواع مهره‌ها است و در کاربردهایی که به یک سمت اتصال دسترسی داریم و نیاز داریم اتصالی با استحکام بالا ایجاد کنیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مهره پرچی در صنعت چوب و مبلمان، مونتاژ و تولید ماشین آلات سنگین، صنعت راه آهن مانند واگن سازی، خودروسازی، صنایع دریایی، دکوراسیون و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهره پرچی را می‌توانید در سایزهای مختلفی در بازار پیدا کنید. این نوع مهره مانند سایر اتصال دهنده‌ها دارای سایزبندی است. شما باید سایز این مهره را متناسب با کاربرد و سایز دیگر جز اتصال دهنده که در مهره پرچ قرار می‌گیرد مانند پیچ‌ها، انتخاب کنید.

علاوه بر تنوع در سایز مهره پرچی برای تناسب با نیازهای کاربرد، به همین هدف این مهره‌ها از جنس‌های مختلفی هم تولید می‌شوند. این مهره‌ها اغلب از جنس فولاد کربنی، گالوانیزه و استیل ساخته می‌شوند. انتخاب جنس مهره پرچی شش گوش بر اساس شرایط و محیط کاربرد این مهره‌ها است.

از مهره پرچ در ساخت یخچال، سالن بازی، ساخت دوچرخه و صنایع خودروسازی استفاده می شود. این نوع مهره بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی و هوافضا دارد. از این نوع پیچ پرچی برای کابین هواپیما نیز استفاده می شود.

خرید مهره پرچی

مهره پرچی و مزیت استفاده از آن

از مزیت های استفاده از مهره پرچ می توان به نصب آسان، امکان باز و بسته کردن مکرر، قابل نصب روی ورقه های پروفیل و رزین و عدم آسیب به قطعات اشاره نمود. شما با استفادهاز مهره پرچی می توانید به دفعات مکرر آن را باز و ی بسته کنید بدون ان که به قطعه مورد نظر شما آسیبی وارد شود. از انواع مهره پرچ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مهره پرچی لبه نازک نیم شش‌گوش.
  • مهره پرچی سر خزینه شیاردار.
  • مهره پرچی لبه‌دار ساده.
  • مهره پرچی لبه‌دار شش‌گوش.
  • مهره پرچی لبه نازک ساده
  • مهره پرچی استیل لبه دار

خرید مهره پرچی

در صورتی که قصد خرید انواع مهره را دارید می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین اقدام به خرید عمده محصولات مگا پیچ نمایید. فروشگاه مگا پیچ با فراهم آوردن بستری مناسب در اینترنت سعی دارد تا دسترسی و سفارش مشتریان خود را سرعت ببخشید. از این رو در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن محصولات برای شما ارسال شوند. برای مشاهده قیمت و خرید پیچ و مهره به بخش فروشگاه مگاپیچ مراجعه کنید. 

ویژگی‌های مهره پرچی

مهره پرچی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • قابلیت تحمل فشار: مهره‌های پرچی برای تحمل فشارها و انتقال بارها به صورت بهینه طراحی شده‌اند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: مهره‌های پرچی از جنس فلزی ساخته می‌شوند که دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند.
  • قابلیت تعویض و بازگشت پذیری: مهره‌های پرچی به راحتی قابل تعویض و بازگشت پذیری هستند، این ویژگی باعث می‌شود که در صورت نیاز به تعمیرات و تغییرات، به سادگی قابل اجرا باشد.