پیچ بدون سر در دسته پیچ‌های پرطرفداری قرار دارد که در صنایع مختلف توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع بالا این دسته از پیچ‌ها سبب شده تا برای کاربردهای مختلفی بتوان از آن‌ها کمک گرفت. مگا پیچ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه تولید و فروش انواع مختلفی از پیچ‌ها با کیفیت بالا در کنار خریداران پیچ بی سر خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع این نوع از پیچ‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.

برای استعلام قیمت و خرید پیچ و مهره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پیچ بدون گل

معرفی انواع پیچ های بی سر یا بدون گل

پیچ‌های بدون گل در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید نوع مناسب این پیچ‌ها داشتن شناخت اولیه از انواع این محصولات ضروری است. در زیر به معرفی انواع پیچ بدون گل پیچ پرداخته‌ایم:

  • پیچ Slotted Set Screw with dog point

این نوع از پیچ‌های بی‌سر بر اساس استاندارد din 417 تولید می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها داشتن یک بخش رزوه‌ای و یک قسمت راهنمادار استوانه‌ای است. معمولا از آن در مکان‌های حساس برای ایجاد اتصالی محکم و ایمن برای جلوگیری از حرکت چرخشی استفاده می‌شود.

  • پیچ Slotted Set Screw partially threaded

این پیچ کاربرد مشابهی با نوع قبلی داشته و در ساخت آن از استاندارد din 427 استفاده می‌شود. طراحی این پیچ‌ها به شکلی است که یک طرف آن‌ها دارای شیار آچار خور بوده و سمت دیگر ساده است.

محصولات بیشتر: پیچ خشکه

  • Slotted Set Screw with cup point

این دسته از پیچ بدون سر طبق استاندارد din 438 تولید شده و دارای طراحی به شکل تمام رزوه است. طراحی خاص آن سبب شده به عنوان پیچ قفل، تنظیم سنج و … مورد استفاده قرار گیرد.

  • Weld Stud

استاندارد din 525 در طراحی این پیچ‌ها استفاده می‌گردد. شکل آن به این صورت است که یک سمت آن دارای رزوه بوده و قسمت دیگر آن حالتی ساده دارد. طراحی خاص آن سبب شده در اغلب صنایع و کاربردهای عمومی بتوان از آن استفاده کرد.

  • Foundation or masonry Bolt

این پیچ‌ها با شکل عصا مانندی که دارند طبق استاندارد din 529 تولید می‌شوند. اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها در ایجاد فونداسیون بناها و ساختمان‌ها است.

  • Solted Set Screw with flat point

این نوع از پیچ‌ بی سر طبق استاندارد din 551 تولید شده و کاربردی مشابه‌ با پیچ بی سر استاندارد din 438 دارد. این پیچ‌ها دارای انتهایی تخت بوده و انتهایی مخروطی دارند.

  • Special Foundation Stud

طبق استاندارد din 797 تولید می‌شوند. در دسته پیچ‌های استاد بولت دو سر رزوه قرار گرفته و بخش ساده وسط آن قطر کمتری نسبت به بخش رزوه‌ای دارد. برای ایجاد فونداسیون در سازه‌ها از این نوع پیچ‌ها استفاده می‌کنند.

  • Stud

نوعی پیچ استاد بولت دو سر رزوه به شمار می‌آید و بر اساس استاندارد din 835 تولید می‌گردد. این نوع از پیچ بدون گل در زمینه‌های مختلف صنعت برای وصل کردن قطعات آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌شود.

  • Slotted Headless Screw with full dog point

مطابق با شرایط استاندارد din 926 تولید شده و نوعی پیچ استاد بولت به حساب می‌آید. کاربرد گسترده‌ای دارد و در صنایع خودروسازی، غذایی، عمومی، بهداشت و درمان، نفت و گاز، معدن و تصفیه آب استفاده می‌گردد.

  • Slotted Shoulder Screw with threaded end

با توجه به شرایط استاندارد din 927 تولید شده و کاربرد مشابهی با din 926 دارد. تنها تفاوت این دو نوع پیچ بی سر در انتهای تخت این مورد است.

محصولات بیشتر: پیچ شیروانی

  • Treaded Rod

نوعی استاد بولت تمام دنده است که طبق استاندارد din 975 تولید می‌گردد. این نوع از استاد بولت‌ها در ایجاد اتصال در سازه‌های چوبی و فلزی کاربرد دارد.

  • Double end Stud

در دسته استاد بولت‌های دوسر رزوه قرار گرفته و طبق استاندارد din 2509 تولید می‌شود. از کاربردهای آن می‌توان به صنایع عمومی و مهندسی اشاره کرد.

  • U-Bolt

این نوع از پیچ‌های بدون سر به منظور نگهدارنده لوله در پایپینگ استفاده می‌شوند و برای ساخت آن‌ها از استاندارد 3570 کمک می‌گیرند.

مقالات بیشتر: پیچ آچاری

  • Anchor Bolts with Cylindrical Expansion

طبق استاندارد nmg 115/116 تولید شده و در دسته پیچ‌های رولبولت قرار می‌گیرند. این نوع از پیچ‌های بی سر برای ایجاد اتصال بین صفحات فلزی و بتن در صنایع مختلف کمک می‌گیرند.

  • Threaded Rod with two Nuts or Stud Bolt

یکی از پرکاربردترین پیچ‌های استاد بولت بوده و طبق استاندارد nmg 150/151 تولید می‌شود. شکل ظاهری آن تمام دنده بوده و از مهره‌های برای محکم کردن آن استفاده می‌کنند. کاربرد این نوع از پیچ‌ بدون گل در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها است.

  • Hanger Bolt or wood/metal thread

افرادی که به دنبال پیچ یک سر رزوه متریک و یک سر رزوه پیچ چوب هستند می‌توانند برای کاربردهای مختلف این نوع از پیچ بی سر را انتخاب کنند. از استاندارد nmg 153 برای طراحی و تولید آن استفاده می‌شود.

  • Polypropylene Nylon

این پیچ‌ها دارای استاندارد nmg 505/506 بوده و کاربردهای پیچ‌های رولبولتی را دارند.

محصولات بیشتر: پیچ ام دی اف