پیچ های لگ از سخت ترین اتصال دهنده ها هستند. پیچ لگ بسیار محکم است و معمولاً برای اتصال چوب سنگین یا سایر مواد سنگین که بار زیادی تحمل می کنند استفاده می شود. این پیچ ها با پیچ های معمولی چوبی ، خود حفاری یا ورق فلز تفاوت دارند. در مقایسه با اکثر پیچ های معمولی ، پیچ های لگ دارای اندازه عظیم هستند. طول اکثر پیچ های لگ حداقل یک اینچ و ضخامت ¼ اینچ دارند.

 

برای استعلام قیمت و خرید انواع پیچ و مهره با کارشناسان بخش فروش دپارتمان تخصصی مگا پیچ تماس حاصل فرمایید.

02165429531 دفتر تهران

دفتر کرج 02634620982 – 09120244644

پیچ لگ چیست؟

پیچ های لگ (پیچ تلگرافی) از سخت ترین انواع پیچ های موجود در جهان هستند. پیچ لگ که پیچ های تاخیری نیز نامیده می شوند ، به طور کلی برای اتصال چوب های سنگین و سایر موادی که بار زیادی تحمل می کنند ، استفاده می شود. پیچ و مهره های لگ برای اتصال چوب به چوب و فلز به چوب ، اتصال اشیا به چوب و چسباندن موارد به بتن و سنگ تراشی استفاده می شود. آنها پیچ های چوبی سنگین هستند که در اندازه های بزرگتر – چه از نظر قطر و چه از نظر طول – در دسترس هستند و معمولاً دارای یک سر شش گوش برای تسهیل گشتاور نصب بالاتر با استفاده از آچار هستند.

 

مطالب بیشتر: پیچ چشمی چیست

 

کاربرد پیچ لگ

اگر به پیچ لگ نگاه کنید ، متوجه می شوید که بخشی از شافت پیچ هیچ رزوه ای ندارد. این معمولاً ناحیه ای با ضخامت متغیر در کنار سر پیچ است. وجود ناحیه بدون رزوه به این معنی است که وقتی پیچ لگ محکم می شود ، نیروهای فشاری زیادی را در این قسمت از پیچ ایجاد می کند. این به نوبه خود به معنای محکم نگه داشتن سطوح در کنار هم است و این بدان معناست که توانایی مقاومت در برابر نیروهای بیشتری را خواهد داشت. لگ و پیچ و مهره های ماشین اتصال دهنده های ترجیحی برای بستن اعضای چوب سنگین در سازه ها هستند. پیچ و مهره ماشین با واشر زیر سر و مهره ، افزایش سختی و ظرفیت حمل بار بالاتر از پیچ و مهره را فراهم می کند.

 

مطالب بیشتر: فرایند تولید پیچ و مهره

 

نحوه استفاده از پیچ های لگ

اولین قدم برای استفاده از هر پیچ لگ، اطمینان از تراز بودن موادی است که روی هم می بندید. این مهم است ، زیرا بعداً بخاطر عدم انطباق نمی خواهید پیچ و مهره را باز کنید. در بسیاری از موارد ، برای هم تراز نگه داشتن موارد نیاز به استفاده از گیره دارید.