پیچ و مهره های بوشهر در ساخت و ساز و سایر صنایع بسیار مفید هستند – آنها محکم می بندند و به راحتی تنظیم و جدا می شوند و برای بسیاری از مشاغل گزینه مناسبی هستند. این بست ها در انواع، مواد و اندازه های بسیار زیادی وجود دارند که انتخاب پیچ مناسب برای پروژه شما شامل چند ملاحظه است.

در زیر، انواع مختلف پیچ و مهره را به شما معرفی می کنیم و نکاتی را در مورد نحوه انتخاب اندازه و طول پیچ مناسب ارائه می دهیم.

برای انجام کار ساخت و ساز به طور موثر و ایمن، به ابزارهای مناسب بیشتری نیاز دارید – همچنین به پیچ و مهره مناسب نیاز دارید. پیچ ها برای کنار هم قرار دادن مواد بسیار عالی هستند، اما انواع زیادی در دسترس هستند که هر کدام برای کار خاصی مناسب هستند. می توانید پیچ ​​ها را در دو دسته عمومی و تخصصی در نظر بگیرید.

پیچ و مهره های بوشهر

انواع پیچ های عمومی

هنگام انتخاب پیچ، ممکن است با دسته بندی بست های عمومی شروع کنید. این انواع پیچ برای پروژه های مختلف مناسب هستند و عبارتند از:

  • پیچ چوب: پیچ های چوبی دارای نوک تیز هستند و برای بستن دو تکه چوب غیر سازه ای به یکدیگر استفاده می شود. رزوه های این پیچ ها درشت هستند و دارای یک ساقه بدون رزوه در کنار سر هستند. این قسمت بدون رزوه به پیچ چوب اجازه می دهد تا دو تکه چوب را محکم به هم نزدیک کند.
  • پیچ های دیوار خشک : این پیچ ها به طور کامل رزوه می شوند و برای کارهای داخلی مانند بستن دیوار خشک به ناودانی طراحی شده اند. پیچ‌های دیوار خشک با رزوه‌های درشت برای چسباندن دیوار خشک به ناودانی‌های چوبی هستند، در حالی که پیچ‌هایی که رزوه‌های ظریف دارند برای محکم کردن دیوار خشک به ناودانی‌های فلزی هستند.
  • پیچ های عرشه:  از این پیچ ها برای حصار کشی، عرشه و سایر کارهای بیرون استفاده می شود. هنگام انتخاب پیچ های عرشه، به خاطر داشته باشید که دو نوع رایج وجود دارد. پیچ های عرشه چوبی دارای قسمتی با رزوه درشت و ساقه بدون رزوه هستند و پیچ های عرشه کامپوزیت دارای سر کوچکتر و رزوه های ریزتر هستند. برخی از پیچ های عرشه کامپوزیت دارای یک مجموعه رزوه اضافی برای جلوگیری از تپه شدن مواد کامپوزیت در سر پیچ هستند.
  • پیچ‌های چوب سازه‌ای:  پیچ‌های چوبی ساختاری همان طراحی اولیه پیچ‌های چوبی معمولی با محور بدون رزوه و رزوه‌های درشت را دارند. اما این پیچ ها به طور قابل توجهی قوی تر هستند. اگر قوانین ساختمانی محلی اجازه می دهد، می توانید از آنها مانند پیچ ​​و مهره یا پیچ استفاده کنید.
  • پیچ‌های تاخیری:  یک پیچ یا پیچ تاخیری اجزا یا مواد سنگینی را که بارهای سنگین را تحمل می‌کنند، محکم می‌کند. آنها دارای سرهای شش گوش هستند، به این معنی که برای نصب آنها به یک سوکت و جغجغه یا آچار نیاز دارید. پیچ های تاخیری چشمی نیز رایج هستند که پیچ های چوبی هستند که حلقه هایی روی سر خود دارند تا زنجیره یا طناب را محکم کنند.
  • پیچ های ماشینی:  این پیچ های کاملا رزوه ای برای چسباندن اجزای فلزی به یکدیگر طراحی شده اند. انواع مختلفی از پیچ های ماشین وجود دارد، از جمله پیچ های درپوش سوکت، که دارای سرهای استوانه ای، برجسته، شش سوکتی و پیچ های ست سوکت بدون سر هستند، بلکه دارای سوکت های شش گوش داخلی هستند.
  • پیچ بتن:  پیچ بتن برای بستن در بنایی مانند بتن ساخته می شود. پیچ‌های بتن خودکار در دسترس هستند که می‌توانید بدون نیاز به پیش سوراخ‌کاری مستقیماً آن‌ها را به داخل یک ماده وارد کنید. انواعی نیز وجود دارد که با لنگرهای بنایی کار می کنند.
  • پیچ ورق فلزی:  از این پیچ های کاملا رزوه شده برای محکم کردن دو قطعه ورق یا ورق فلزی با مواد نرم تر استفاده می شود. این نوع پیچ اغلب برای استفاده با یک سوراخ از پیش سوراخ شده در دسترس است. پیچ های ورق فلزی نیز وجود دارد که با نقاط خود حفاری ارائه می شوند.

انواع پیچ های عمومی

پیچ شیروانی مته ای

پیچ شیروانی مته ای نوعی اتصال دهنده هستند که برای محکم کردن دو یا چند شی در کنار هم استفاده می شود. آنها با یک سر شش ضلعی و یک فلنج واشر مانند طراحی شده اند که به توزیع یکنواخت بار در هنگام سفت شدن پیچ کمک می کند. رزوه های روی ساقه پیچ به گونه ای طراحی شده اند که بر روی مواد در حال بسته شدن برش داده می شوند که به ایجاد یک اتصال مطمئن کمک می کند. این پیچ ها معمولا در کاربردهای مختلفی مانند مونتاژ مبلمان، قطعات خودرو و قطعات الکتریکی استفاده می شوند.

محصولات بیشتر: پیچ و مهره استیل

مهره چشمی

مهره چشمی نوعی مهره است که در یک انتها چشمی حلقه دارد. آنها برای اتصال کابل ها و طناب ها به یک نقطه ثابت استفاده می شوند و معمولاً از فولاد، برنج یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. آجیل چشمی اغلب در کاربردهای ریگ کردن، بلند کردن و پهلوگیری استفاده می شود.

پیچو مهره ساختمان سازی

پیچ و مهره ساختمان سازی از اجزای ضروری صنعت ساختمان هستند. آنها برای محکم کردن دو یا چند قطعه از مواد به هم استفاده می شوند. پیچ ها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و در اندازه ها و طول های مختلفی وجود دارند. مهره ها برای محکم کردن پیچ در محل مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً از فلز، پلاستیک یا نایلون ساخته می شوند. پیچ و مهره ها در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند، از محکم کردن اجزای ساختاری گرفته تا اتصالات و اتصالات.

پیچ های تخصصی

  • به غیر از انواع پیچ های رایج بالا، انواع مختلفی از پیچ ها موجود است که بیشتر آنها کاربردهای خاصی دارند. این شامل:
  • پیچ های نصب کابینت:  این پیچ ها به طور خاص برای بستن کابینت ها به ناودانی های دیوار طراحی شده اند.
  • پیچ های ناودانی:  این نوع پیچ اجزای یک ناودان را به هم متصل می کند و همچنین ناودان ها را به کناره های خانه می بندد.
  • پیچ رولپلاک:  این پیچ بدون سر دارای رزوه و نقطه در هر دو سر آن می باشد. این برای چسباندن قطعات چوبی به یکدیگر طراحی شده است که هیچ بست قابل مشاهده ای وجود ندارد. برای خرید رولپلاک کلیک کنید.
  • پیچ های دیواری:  این پیچ ماشینی درپوش های پریزها، کلیدهای چراغ و سایر اجزای مشابه را روی جعبه برق می بندد.
  • پیچ های امنیتی:  پیچ های امنیتی به گونه ای طراحی شده اند که به سختی جدا می شوند. انجام این کار به یک بیت یا درایور تخصصی نیاز دارد.