پیچ و مهره تیتانیومی همان طور که از نام آن پیدا است از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود. به همین دلیل قیمت بسیار بالایی در مقایسه با سایر انواع پیچ‌ها دارد. همین موضوع سبب شده تا در حوزه‌های صنعتی بسیار خاصی از این نوع پیچ‌ها استفاده شود. پیچ و مهره تیتانیوم از بالا‌ترین میزان مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون برخوردار است. به طوری که می‌توان گفت این پیچ‌ها در مقایسه با پیچ‌های ساخته شده از جنس استیل استینلس حدود ۴ برابر سخت‌تر هستند. همچنین در شرایط محیطی بسیار حساس اسیدی مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند. فروش پیچ و مهره تیتانیوم با گریدهای مختلف طبق استانداردهای بین‌المللی در فروشگاه مگا پیچ انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این پیچ‌ها ما را در خواندن این مقاله همراهی کنید. برای خرید پیچ و مهره در انواع و سایزهای مختلف به بخش فروشگاه اینترنتی مگا پیچ مراجعه کنید.

مشخصات پیچ و مهره تیتانیومی

اصلی‌ترین مشخصه پیچ‌ها و مهره‌های تیتانیومی داشتن استحکام مکانیکی و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی خورنده است. همچنین این پیچ‌ها از وزن پایینی برخوردار هستند که خود مزیت بزرگی برای آن‌ها به شمار می‌آید. داشتن استحکام بالا در مقابل وزن پایین این نوع پیچ‌ها آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده در صنایع حساسی مثل نظامی، حفاری نفت و گاز، ورزشی و … تبدیل کرده است. علاوه بر آن داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی سبب شده تا از پیچ و مهره تیتانیومی در صنایع دریایی، کارخانه‌ها و محیط‌هایی در معرض بخارهای اسیدی غلیظ به کار گیرند. از جمله گریدهای معمول پیچ تیتانیومی موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید ۲، کاملا خالص بوده و هیچ آلیاژی در ترکیبات آن به کار نرفته است. این گرید معمول‌ترین نوع پیچ‌های تیتانیومی موجود در بازار به شمار می‌آید.
  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید ۵، که در بازار با نام تیتانیوم خرکار نیز می‌شناسند از ترکیب ۶٪ آلومینیوم و ۴٪ وانادیوم ساخته می‌شود. استفاده از این ساختار سبب شده تا پیچ‌های تیتانیومی گرید ۵، سختی در حدود دو برابر بیشتر از تیتانیوم‌های گرید ۲ از خود نشان دهند. این ویژگی در کنار داشتن وزن سبک سبب شده تا در صنایع هوا و فضا، پزشکی و دریایی استفاده از این پیچ‌ها ترجیح داده شود.
  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید ۷، بالاترین میزان مقاومت در برابر خوردگی را در مقایسه با سایر گریدهای تیتانیوم از خود نشان می‌دهد. چرا که در ترکیبات آن از ۰.۲۵ تا ۰.۱۲ درصد از پالادیوم نیز استفاده شده است. این موضوع آن را به بهترین گزینه در ایجاد اتصالات مطمئن در صنایع شیمیایی تبدیل کرده است.

محصولات بیشتر: پیچ آلن

خرید پیچ و مهره تیتانیومی

در صورت تمایل به خرید پیچ و مهره تیتانیومی با هر گرید و ابعادی می‌توانید از طریق فروشگاه مگاپیچ اقدام کنید. مگاپیچ با داشتن سابقه‌ای درخشان در حوزه فروش انواع پیچ‌ها و مهره‌ها با کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته به یکی از بهترین‌های بازار در این زمینه تبدیل شود. کارشناسان فروش ما همواره آماده ارائه مشاوره و خدمات به مشتریان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما و قیمت پیچ و مهره تیتانیومی همین حالا از طریق یکی از راه‌های ارتباطی تماس بگیرید.

مقالات بیشتر: پیچ آچاری