درست همانطور که برای انجام کار ایمن و کارآمد به ابزار مناسب نیاز دارید، برای نگه داشتن مواد خود به پیچ مناسب نیز نیاز دارید. پیچ ها برای محکم کردن سطوح به یکدیگر عالی هستند، بنابراین مهم است که از بهترین آنها برای کار استفاده کنید.

انواع پیچ و مهره خراسان رضوی

بعضی کارهای ساختمانی برای برخی از پروژه ها به اتصال دهنده های خاصی مانند پیچ و مهره نیاز دارند. در اینجا تعدادی از رایج ترین پیچ ها و موارد استفاده از آنها آورده شده است.

انواع پیچ و مهره خراسان رضوی

پیچ های چوبی در خراسان رضوی

پیچ چوبی پیچ های نوک تیز و نوعی پیچ سرمته ای است که برای اتصال غیر ساختاری چوب به چوب هستند. پیچ های چوبی دارای رزوه های درشت و یک ساقه بدون رزوه در نزدیکی سر هستند که به پیچ اجازه می دهد تا قطعات چوب را محکم به هم بچسباند.

پیچ شیروانی مته ای

پیچ شیروانی مته ای نوعی اتصال دهنده هستند که دارای سر شش ضلعی و فلنج واشر مانند هستند. آنها برای استفاده با یک سوراخ از پیش حفاری شده طراحی شده اند و برای محکم کردن دو یا چند ماده در کنار هم استفاده می شوند. آنها معمولاً در کاربردهایی مانند مونتاژ مبلمان، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شوند.

پیچ های چوب سازه خراسان رضوی

پیچ های چوب سازه ای دارای طرحی مانند پیچ ​​های چوبی با رزوه های درشت و محور بدون رزوه هستند. با این حال، آنها بسیار قوی تر از پیچ های چوبی اصلی هستند. بسته به کدهای ساختمانی، آنها می توانند مانند پیچ ​​یا پیچ و مهره عمل کنند.

پیچ های بتنی خراسان رضوی

پیچ های بتنی که لنگرهای بتن نیز نامیده می شوند، برای چسباندن در بتن یا سایر مصالح بنایی طراحی شده اند.

پیچ و مهره ساختمان سازی

پیچ و مهره از اجزای ضروری صنعت ساختمان هستند. از آنها برای اتصال دو یا چند قطعه از مواد مانند چوب، فلز یا بتن به یکدیگر استفاده می شود. پیچ و مهره ها معمولاً برای محکم کردن دو قطعه مواد به هم استفاده می شوند، در حالی که از مهره ها برای بستن پیچ در جای خود استفاده می شود. پیچ و مهره ها در اندازه ها، شکل ها و مواد مختلفی تولید می شوند و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از انواع رایج پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت ساختمان عبارتند از: پیچ و مهره شش گوش

خرید پیچ و مهره ساختمان از مگاپیچ

مهره چشمی

مهره چشمی نوعی مهره است که در یک انتها چشمی حلقه دارد. برای اتصال طناب، کابل یا زنجیر به یک سطح استفاده می شود. مهره های چشمی معمولاً در کاربردهای قلاب سازی و بلند کردن، مانند ساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها، پل ها و سایر سازه ها استفاده می شود. آنها همچنین در کاربردهای دریایی و قایقرانی مانند برای پهلوگیری و لنگر انداختن استفاده می شوند.

راهنمای خرید پیچ و مهره خراسان رضوی

جنس پیچ و پایان فاکتورهای کلیدی در نوع کاری است که پیچ می تواند انجام دهد و جایی که باید از آن استفاده کنید. برخی از مواد به پیچ ها اجازه می دهند بارهای سنگین تری را تحمل کنند، در حالی که برخی به جلوگیری از زنگ زدگی یا خوردگی کمک می کنند. اگر مواد مستعد خوردگی ناشی از رطوبت باشد، چندین پرداخت وجود دارد که می تواند مقاومت در برابر خوردگی را ایجاد کند.

فولاد متداول‌ترین ماده برای پیچ‌ها است، اما در صورت تماس با رطوبت، خورده می‌شود. پیچ های فولادی برای محافظت در برابر رطوبت نیاز به پوشش یا آبکاری مقاوم در برابر خوردگی دارند. برخی از پوشش ها و پرداخت های متداول عبارتند از: روکش روی، گالوانیزه گرم و فسفات سیاه.

چندین پوشش دیگر – از جمله رنگ پودری، رنگ الکتروکوت شده (e-coat)، پلیمر، سرامیک و برخی پوشش‌های اختصاصی – وجود دارد که پیچ‌های فولادی را در برابر خوردگی مقاوم می‌کنند. روکش های تزئینی، مانند آبکاری برنج، کروم و نیکل، مقداری محافظ در برابر خوردگی اضافه می کنند، اما برای کاربردهای داخلی بهترین هستند. پیچ های فولادی روشن فاقد پوشش مقاوم در برابر خوردگی هستند و برای استفاده داخلی هستند که در آن با رطوبت تماس نگیرند. برای خرید پیچ و مهره استیل با کارشناسان مگاپیچ تماس بگیرید.

انواع سر یا گل پیچ

مته ای که یک پیچ را روی چوب می چرخاند.

برخی از سر پیچ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی سوراخ‌های فرو رفته – فرورفتگی‌های کم عمق در قطعه کار قرار بگیرند. بسته به پیچ، سر ممکن است مانند پیچ‌های سر صاف و سر پیچ‌ها در سطح همسطح قرار گیرد، یا قسمتی از سر ممکن است برای اهداف تزئینی مانند پیچ‌های سر بیضی در بالای سطح باقی بماند. برخی از پیچ ها خود ضد غرق هستند. همانطور که شما آنها را می‌رانید، سوراخ فرو رفته را بریدند.