پیشرفت صنایع پل سازی در ایران سهم عظیمی در پیشرفت اقتصادی کشورمان داشته است. ساخت پل امری بسیار حساس است و باید با نهایت دقت انجام شود. همانطور که می دانید برای ساخت یک سازه فلزی باید تعدادی از پروفایل های جدا را به هم متصل کرد. بنابراین یکی از مهمترین اعمالی که در تمام مراحل ساخت یک پل به طور مکرر انجام می شود انواع اتصالات فلزی است. این اتصالات باید به صورت کاملا اصولی انجام پذیرند. به طور کلی، اتصال فلزات با سه روش پیچ و مهره یا جوش و یا پرچ انجام می پذیرد. استفاده از پیچ و مهره یکی از روش های پرکاربرد برای اتصال فلزات در صنایع پل سازی می باشد. این روش، پرکاربردترین روش در جهان است. از مزیت های انجام اتصالات پل به وسیله پیچ و مهره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با دیگر روش ها، سرعت عمل بالاتری دارد.
  • نیروی کاری کمتری لازم است. به طور معمول برای انجام پرچ به چهار کارگر نیاز است اما برای بستن پیچ و مهره به دو کارگر نیاز است.
  • به دلیل مشخص بودن محل اتصالات، امکان خطا کمتر است.
  • امکان باز و بسته کردن مجدد در صورت نیاز وجود دارد. ( کاربردی برای پل های موقت)
  • دقت و کیفیت کار افزایش می یابد.
  • هزینه کمتری دارد.

اثبات شده است که پل هایی که اتصالات آنها به وسیله پیچ و مهره انجام می شود دارای مقاومت بیشتری در برابر لغزش و زمین لرزه هستند

برای مشاوره رایگان محصول، خرید محصول با کارشناسان ما در بخش فروش ما تماس بگیرید.

دفتر تهران:02165429531

دفتر کرج: 0263462098

 

 انواع پیچ و مهره مورد استفاده در پل سازی

پیچ و مهره کاربرد بسیار وسیعی در صنعت دارند و به همین دلیل در انواع بسیار متنوعی  تولید می گردند. آنها از لحاظ ابعاد و مقاومت و جنس مواد اولیه با هم متفاوتند. برای افزایش کیفیت کار در انجام اتصالات مختلف باید بهترین نوع پیچ و مهره انتخاب شود. پل ها سازه های بسیار سنگینی هستند و باید از پیچ و مهره های با کیفیت بالا در ساخت آنها استفاده کرد. برای این کار از پیچ و مهره های فولادی استفاده می گردد. در ضمن پوشش پیچ و مهره ها نیز باید با توجه به شرایط آب و هوایی محیط مورد استفاده تعیین شود. این امر بسیار مهم است و از فرسودگی پیچ و مهره جلوگیری می کند. از انواع پیچ و مهره مورد استفاده در صنایع پل سازی می‌توان به پیچ و مهره فولادی استاندارد ASTM A320، ASTM A325 و انکر بولت استاندارد ASTM A490 اشاره نمود. 

خرید پیچ مخصوص پل سازی

پیچ خشکه

عمدتا پیچ هایی که در صنایع پل سازی استفاده می شوند جزو پیچ و مهره های خشکه هستند. این نوع پیچ ها از جنس کربن استیل یا آلیاژ های فولادی هستند. دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تحمل وزن بالای پل هستند. گل آنها به شکل شش ضلعی است و معمولا به همراه واشر و مهره بسته می شوند. این پیچ و مهره ها دارای گرید های متفاوت هستند. پیچ مهره مورد استفاده در پل سازی معمولا دارای گرید ۹/۱۰ می باشد. برای خرید پیچ خشکه با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

خرید اینترنتی پیچ خشکه

بیشتر بخوانید : پیچ و مهره خشکه چیست ؟

پیچ آهنی

پیچ و مهره آهنی از فولاد ساده ساخته شده است. شباهت زیادی به پیچ و مهره های خشکه دارند اما میزان مقاومت آنها کمتر است. گاه از پیج و مهره آهنی نیز در صنعت پل سازی استفاده می شود. برای اطلاع از لیست قیمت و خرید پیچ اهنی ارزان به بخش فروشگاه آنلاین مگا پیچ مراجعه کنید.

خرید پیچ و مهره پل سازی

فروشگاه اینترنتی مگا پیچ یکی از بزرگترین تولید کننده های پیچ و مهره صنایع پل سازی است که می‌توانید هم اکنون با کارشناسان ما جهت خرید این نوع پیچ تماس حاصل فرمایید.