از آنجایی که صنعت ساختمان یکی از مهم‌ترین صنعت‌ها در جامعه‌های پیشرفته و یا رو به پیشرفت محسوب می‌شود تجهیزاتی که در آن به کار برده می‌شوند از جمله وسیله‌های مهم و کاربردی به شمار می‌آیند. یکی از این تجهیزات که اهمیت بالایی دارند پیچ‌ها و مهره‌ها هستند. به این دسته از پیچ و مهره‌ها که در ساختمان‌ها به کار می‌روند پیچ و مهره صنعت ساختمان گفته می‌شود. پیچ و مهره ساختمانی به دلیل استفاده در ساختمان‌سازی با دقت بالا و بر اساس استانداردها و گریدهای خاصی طارحی و تولید می‌گردند.

به همین دلیل هر نوع پیچ و یا مهره‌ای را نمی‌توان در این حوزه مورد استفاده قرار داد. شرکت‌های تولید کننده باید توجه داشته باشند تا پیچ‌های ساختمانی را طوری طراحی و تولید کنند که کاربران بتوانند بدون ایجاد مشکلی خاص و با اطمینان کامل در برقراری اتصالات بین اسکلت بتن، سازه‌های آهنی و … از آن‌ها استفاده کنند.

شرکت مگا پیچ به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه شما را در انجام یکی خرید خوب و مطمئن همراهی خواهد کرد. برای استعلام قیمت و خرید پیچ و مهره با ما تماس حاصل فرمایید.

02634620982 – 09120244644

کاربرد پیچ در ساختمان

استاندارد پیچ و مهره ساختمانی

همان طور که گفته شد پیچ و مهره ساختمانی در ایجاد اتصالات محکم در پروژه‌های ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. به همین دلیل ساخت آن‌ها طبق استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. از جمله پرکاربردترین استاندارد پیچ و مهره ساختمانی عبارتند از:

سه استاندارد اول در مقایسه با استاندارد ANSI بیشتر از سایرین توسط شرکت‌ها و خریداران طرفدار دارند و استفاده می‌شوند. معروف‌ترین این استانداردها با نام‌های ASTM  A325، ASTM A490، ASTM A449 و  DIN 6914 شناخته می‌شوند. به دلیل حساسیت بالای سازه‌های فلزی و نیاز به مقاومت بالای آن‌ها در برابر فشار و وزن بالا توجه به استانداردها و کیفیت پیچ‌ و مهره ساختمانی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. علاوه بر استانداردهای نام برده شده در بالا یک سری از گریدهای موجود در بازار نیز در این زمینه بیشتر از بقیه ترجیح داده می‌شوند. چند مورد از این گریدها در زیر نام برده شده است:

  • گرید ۸.۸ (پیچ خشکه)
  • گرید ۱۰.۹
  • گرید گرید ۱۲.۹

برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین گرید و استاندارد را بر اساس کاربردی که دارید انتخاب کنید بهتر است تا تمامی نیازهای خود را الویت بندی کرده و در خرید خود با یک فرد متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

مطالب بیشتر: راهنمای نصب رول بولت سقفی

انواع پیچ و مهره ساختمانی

برای برقراری اتصالات در سازه‌های ساختمانی انواع مختلفی از پیچ‌ها و مهره‌ها تولید می‌شوند. هر یک از این پیچ و مهره‌ها دارای طراحی و ویژگی خاص خود بوده و خریداران در خرید آن باید دقت کنند تا مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنند. چند مورد از پرکاربردترین انواع پیچ و مهره ساختمانی می‌توان به کله پیچ، تنه پیچ، واشر و مهره اشاره کرد. هر یک از این موارد خود از لحاظ شکل ظاهری و جنسی که دارند دارای انواع مختلفی هستند. همان طور که می‌توان متوجه شد پیچ و مهره ساختمانی و ابزارهای وابسته به آن از تنوع بالایی برخوردار هستند و این انتخاب و خرید را برای کاربران کمی دشوار می‌کند.

پیچ و مهره در ساختمان

مطالب بیشتر: فرق استیل 304 و 316

فروش پیچ و مهره ساختمانی

همان طور که از ابتدای مقاله تا کنون گفته شد پیچ‌ها و مهره‌هایی که در حوزه ساختمانی به کار می‌روند همانند سایر انواع پیچ‌ها دارای تنوع بالایی هستند. این تنوع سبب شده تا خریداران در انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی شوند. از طرفی دیگر تنوع بالای انواع پیچ‌ها و مهره‌ها باعث شده تا رنج قیمت گسترده‌ای نیز در بازار ایجاد شود. از جمله مهم‌ترین عواملی که در قیمت پیچ و مهره ساختمانی تاثیر دارند عبارتند از: جنس پیچ و مهره، کیفیت ساخت، برند تولیدی، استاندارد پیچ و مهره تولید شده و … . شرکت مگا پیچ به عنوان یک شرکت معتبر تولید کننده پیچ و مهره ساختمانی شناخته می‌شود. مهندسان ما نهایت تلاش خود را می‌کنند تا پیچ‌ها و مهره‌های باکیفیتی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار دهد. در صورت تمایل می‌توانید با بخش فروش پیچ و مهره ساختمانی ما تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کرده و از راهنمایی‌های کارشناسان فروش ما بهره ببرید.

محصولات بیشتر: پیچ شیروانی

راهنمای خرید پیچ و مهره ساختمانی از مگاپیچ

شما همراهان عزیز فروشگاه مگاپیچ هم اکنون می‌توانید به صورت غیرحضوری و حضوری اقدام به خرید انواع پیچ و مهره ساختمانی در انواع مختلف نمایید. از سرتاسر کشور می‌توانید با شماره های درج شده در سایت 02634620982 – 09120244644 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان محصول بهره مند شوید، و همچنین سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت نمایید.