پیچ‌ها یک ابزار ساده و در عین حال بسیار کاربردی در صنعت هستند. پیچ‌ به تنهایی یا در کنار سایر اجزای اتصال همچون مهره و واشر، اتصالات موقت را تشکیل می‌دهند. یکی از بزرگترین حوزه‌های مصرف‌کننده پیچ و مهره صنعت خودروسازی است. بطوریکه در ساخت هر خودرو بیش از هزار پیچ استفاده می‌شود. یک خودرو شامل قطعات زیادی است که به یکدیگر متصل شده‌اند. اتصالات خودرویی شامل اتصالات جوشی (اتصالات دائمی) و اتصالات پیچی (اتصالات موقت) است. پیچ در صنعت خودرو اتصالات موقت را شکل می‌دهد. کاربرد پیچ در صنعت خودروسازی، بسیار گسترده است و به استفاده از نوع خاصی از پیچ‌ها در این صنعت محدود نمی‌شود. انواع مختلفی از پیچ‌ها در سایز متفاوت و از جنس‌های مختلفی در ساخت یک خودرو استفاده می‌شود.

صنعت خودروسازی یکی از صنایعی است که بیشترین استفاده از پیچ و مهره را دارد. برای اتصال قطعات خودرو بع تعداد زیادی پیچ مخصوص نیاز است. در این بخش از بلاگ مگا پیچ قصد داریم تا درباره کاربرد پیچ در صنعت خودروسازی برای شما سخن بگوییم. برخی شرکت های خودروسازی جهان درسال فراخوان هایی برای تعویض پیچ به مشتریان خود ارسال می کنند و این بدین معناست که پیچ و مهره ها در صنعت خودروسازی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برای استعلام قیمت و خرید پیچ و مهره با کارشناسان بخش فروش مگا پیچ تماس بگیرید.

پیچ خودکار در صنعت خودروسازی

کاربرد پیچ در صنعت خودروسازی

پیچ‌ها سهم زیادی در ساخت یک خودرو دارند را دارند بطوریکه صنعت خودروسازی از بزرگترین صنایع مصرف‌کننده پیچ‌ها و مهره‌ها هستند. پیچ‌ها  مسئول ایجاد اتصالات موقت بین اجزا و قطعات مختلف خودرو هستند. اتصالات موقت و یا در واقع همان پیچ‌ها در اتصال بخش‌ها و قطعاتی از خودرو استفاده می‌شود که به باز و بسته کردن مداوم آن‌ها برای تعمیر قطعه و یا تعویض آن، نیاز است. گفته می‌شود که بطور میانگین 3500 پیچ و مهره برای ساخت یک خودرو استفاده می‌شود. این آمار نشان از اهمیت کاربرد پیچ و مهره در صنعت خودروسازی است.

پیچ‌هایی که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از ایمنی کافی برخوردار باشند. زیرا خودرو جز تجهیزاتی است که مستقیما با جان افراد سروکار دارد و هرگونه نقص در آن علاوه‌بر ضررهای مالی، به خسارات جبران ناپذیر جانی هم منجر می‌شود. بنابراین از مهم‌ترین فاکتورهای پیچ‌ها در صنعت خودرو، ایجاد یک اتصال مطمعن و ایمن است. ایجاد یک اتصال مطمعن و ایمن با رعایت سه قاعده حاصل می‌شود. اولین قاعده انتخاب پیچ مناسب است. منظور از انتخاب پیچ مناسب، انتخاب نوع پیچی است که پاسخگوی نیاز بخش موردنظر در خودرو باشد. همچنین آن نوع خاص پیچ باید در سایز و جنس مناسب انتخاب و به کار برده شود. قاعده دوم خرید پیچی با کیفیت است. با خرید پیچ از فروشگاه‌های معتبر عرضه پیچ و مهره می‌توانید با خیالی آسوده آن را در کاربرد موردنظرتان استفاده کنید. مگا پیچ از معتبرترین مراکز عرضه تجهیزات اتصالات است که تمامی محصولات عرضه شده در این فروشگاه دارای تاییدیه سلامت و از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی هستند.

قاعده سوم نحوه بستن  و سفت کردن درست پیچ است. برای درست بستن پیچ در صنعت خودرو مانند هر کاربردی دیگری باید آن را در جهت درست بچرخانید. همچنین باید گشتاور با نیروی مناسبی اعمال کنید. یعنی نه خیلی کم باشد که پیچ به درستی محکم نشود و در حین کاربرد شل و باز شود و نه آنقدر زیاد اعمال کنیم که پیچ هرز شود. با رعایت این سه قاعده شما اتصالی مناسب در خودرو خواهید داشت.

اتصال قطعات خودرو، موتور خودرو و اتصالات کابین خودرو از مهم ترین قسمت های خودرو هستند که از پیچ و مهره های بسیاری استفاده شده است. فروشگاه انلاین مگا پیچ با چندین سال سابقه افتخار فروش انواع پیچ خودرویی را به مشتریان دارد.

انواع پیچ در صنعت خودروسازی

استفاده از انواع مختلفی از پیچ‌ها برای ساخت و مونتاژ قطعات مختلف یک خودرو نیاز است. در هر بخش خودرو نوع خاصی از پیچ‌ها استفاده می‌شود. زیرا در هر بخش، پیچی که استفاده می‌شود، باید خصوصیات و ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به عنوان مثال پیچی که در بخش اتصال بلبورینگ استفاده می‌شود با پیچ‌هایی که در اتصال بدنه خودرو استفاده می‌شود، متفاوت است. پرکاربردترین پیچ در صنعت خودرو سازی، پیچ شش گوش است. در بین پیچ‌های ششگوش، پیچ شش گوش خشکه اچ وی بیشترین استفاده را در صنعت خودروسازی دارد. این پیچ‌ها خواص مکانیکی مطلوبی دارند و می‌توانند پاسخگوی نیازهای بخش‌های مختلف یک خودرو باشند. از دیگر پیچ‌هایی که در ساخت یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به پیچ آلن، پیچ خودکار نوک تیز و سرمته‌ای و… اشاره کرد. همچنین در قسمت‌های مختلف خودرو از انواع پرچ‌ها هم که جز دسته‌بندی پیچ‌ها هستند هم استفاده می شود. البته باید توجه کنید همواره در کنار پیچ‌ها مهره‌ها هم استفاده می‌شوند. زیرا پیچ‌ها به تنهایی نمی‌توانند اتصالات محکمی ایجاد کنند و با بستن مهره پشت آن، استحکام اتصال تامین می‌شود. مهره‌های مختلفی همچون مهره شش گوش، مهره اچ وی، مهره T، مهره چاکنت و… در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

در برخی قسمت‌های خودرو که تحت لرزش و ارتعاش است مانند بلبورینگ‌ها و  یا نیاز به به استحکام بالا و یا درزبندی است، واشرها هم باید در کنار پیچ و مهره‌ها، استفاده شوند.

پیچ‌هایی که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شوند، علاوه بر تنوع در نوع و مدل آن ها، هر نوع پیچ در سایزهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلاوه پیچ‌هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مواد مختلف با خصوصیات متفاوتی ساخته می‌شوند.

کاربرد پیچ خودکار در صنعت خودروسازی

یکی از پرکاربردترین انواع پیچ صنعت خودروسازی، پیچ خودکار است. پیچ خودکار به دو دسته پیچ‌های خودکار نوک تیز و پیچ خودکار سرمته‌ای تقسیم بندی می‌شوند. پیچ خودکار به پیچ‌هایی اطلاق می‌شود که برای اتصال آن‌ها در کاربرد، نیازی به ایجاد سوراخ اولیه نیست. آن‌ها با استفاده از ابزارهای خاص خود بطور مستقیم وارد محل اتصال می‌شوند. پیچ خودکار در کاربردهایی که به یک سمت سطح اتصال دسترسی داریم استفاده می‌شوند. صنعت خودرو سازی از صنایعی است که از پیچ خودکار به طور گسترده در آن‌ها استفاده می‌شود. با نگاهی فنی به یک خودرو شاهد کستردگی کاربرد پیچ خودکار در صنعت خودرو خواهید بود.

پیچ خودکار یکی از انواع پیچ هاست که بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی ایران و دیگر شرکت ها دارد. لازم به ذکر است که برای استفاده از پیچ خودکار و خاص در خودروسازی نیاز است تا پک کامل تجهیزات آچار را تهیه کنید. برای اطلاع از لیست قیمت و خرید پیچ خودکار به بخش فروشگاه مگا پیچ مراجعه کنید.

خرید پیچ صنعت خودروسازی

گروه صنعتی مگا پیچ عرضه کننده انواع مختلف پیچ صنعت خودروسازی است. در فروشگاه پیچ و مهره یا در کل اتصالات مگا پیچ، شما می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین پیچ‌های خودرویی تهیه کنید. کلیه محصولات مگا پیچ از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی هستند. انواع پیچ‌های خودرویی را در سایزهای مختلف و مطابق با استانداردهای بین ‌المللی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مگا پیچ تهیه کنید. قیمت پیچ مورد نظر شما با توجه به نوع، جنس و سایز آن متفاوت است. برای اطلاع از لیست پیچ‌های خودروسازی، قیمت آن‌ها و همچنین نحوه سفارش و خرید از سایت مگا، می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.